Serwis elektroniki przemysłowej
Elektronika przemysłowa jest szerokim pojęciem, obejmującym różnego rodzaju urządzenia, takie jak automaty przemysłowe, roboty, sterowniki, systemy kontroli/pomiarowe, urządzenia zasilające itp.
Diagnozowanie usterek w elektronice przemysłowej jest skomplikowane i wymaga odpowiedniego poziomu wiedzy i zdobytego doświadczenia. Konieczne jest wykorzystanie specjalistycznych narzędzi i sprzętu, takiego jak oscyloskopy, analizatory sygnałów, mierniki, systemy wizyjne itp.
Priorytetem w nowoczesnym przemyśle jest utrzymanie sprawności maszyn i urządzeń oraz zachowanie płynności procesu technologicznego w przedsiębiorstwie Kontrahenta. Istotnym ogniwem jest zapewniony dostęp do specjalistów z odpowiednią wiedzą i umiejętnościami, którzy mogą szybko i skutecznie rozwiązać nietypowe problemy w nieprzewidzianych momentach.
Proces serwisowy
Po otrzymaniu przedmiotu zlecenia, proces serwisowy obejmuje różnego rodzaju działania, takie jak np.:
-
Diagnostyka
-
Badania termowizyjne/mikroobrazowe
-
Analiza dokumentacji serwisowej i Board View
-
Ustalenie przyczyny źródłowej “root cause” powstania usterki w celu wdrożenia rozwiązań zapobiegających jej powróceniu
-
Wymiana uszkodzonych komponentów, takich jak tranzystory, diody, rezystory, układy scalone itp.
-
Regeneracja uszkodzonych połączeń drukowanych
-
Naprawa lub wymiana uszkodzonych elementów elektromechanicznych, takich jak enkodery, sensory itp.
-
Test symulacyjny w laboratorium iTech Electronics / test z wykorzystaniem infrastruktury peryferyjnej w siedzibie firmy Kontrahenta
Poniższa grafika obrazuje proces obsługi zlecenia end-to-end:
Mając na uwadze unikalność rozwiązań stosowanych w poszczególnych branżach, nieustannie aktualizujemy bazę wiedzy i park narzędziowy, co wpływa na poziom skuteczności oferowanych usług.
Dlaczego lepiej naprawić zamiast wymienić ?
- Oszczędność kosztów
- Brak narażenia na problemy z zerwanymi łańcuchami dostaw
- Uniezależnienie od serwisu autoryzowanego w okresie pogwarancyjnym
- Zwiększona niezawodność
- Ochrona środowiska
- Brak potrzeby szkolenia pracowników
- Brak konieczności reintegracji pozostałych peryferiów w przypadku zmiany generacji jednego elementu systemu
- Brak ryzyka utraty kluczowych danych z pamięci nieulotnej w przypadku braku kopii zapasowej
- Czas to pieniądz - a naprawa często bywa szybsza, niż import nowego egzemplarza