Elektronika przemysłowa

Wspieramy procesy technologiczne serwisując peryferia i urządzenia stosowane w przemyśle oraz na liniach produkcyjnych

Serwis elektroniki przemysłowej

Elektronika przemysłowa jest szerokim pojęciem, obejmującym różnego rodzaju urządzenia, takie jak automaty przemysłowe, roboty, sterowniki, systemy kontroli/pomiarowe, urządzenia zasilające itp.

Diagnozowanie usterek w elektronice przemysłowej jest skomplikowane i wymaga odpowiedniego poziomu wiedzy i zdobytego doświadczenia. Konieczne jest wykorzystanie specjalistycznych narzędzi i sprzętu, takiego jak oscyloskopy, analizatory sygnałów, mierniki, systemy wizyjne itp.

Priorytetem w nowoczesnym przemyśle jest utrzymanie sprawności maszyn i urządzeń oraz zachowanie płynności procesu technologicznego w przedsiębiorstwie Kontrahenta. Istotnym ogniwem jest zapewniony dostęp do specjalistów z odpowiednią wiedzą i umiejętnościami, którzy mogą szybko i skutecznie rozwiązać nietypowe problemy w nieprzewidzianych momentach.

Proces serwisowy

Po otrzymaniu przedmiotu zlecenia, proces serwisowy obejmuje różnego rodzaju działania, takie jak np.:

  • Diagnostyka

  • Badania termowizyjne/mikroobrazowe

  • Analiza dokumentacji serwisowej i Board View

  • Ustalenie przyczyny źródłowej “root cause” powstania usterki w celu wdrożenia rozwiązań zapobiegających jej powróceniu

  • Wymiana uszkodzonych komponentów, takich jak tranzystory, diody, rezystory, układy scalone itp.

  • Regeneracja uszkodzonych połączeń drukowanych

  • Naprawa lub wymiana uszkodzonych elementów elektromechanicznych, takich jak enkodery, sensory itp.

  • Test symulacyjny w laboratorium iTech Electronics / test z wykorzystaniem infrastruktury peryferyjnej w siedzibie firmy Kontrahenta

Poniższa grafika obrazuje proces obsługi zlecenia end-to-end:

Proces serwisowy end-to-end

Dotyczy usług naprawczych wykonywanych stacjonarnie w laboratorium iTech Electronics

Mając na uwadze unikalność rozwiązań stosowanych w poszczególnych branżach, nieustannie aktualizujemy bazę wiedzy i park narzędziowy, co wpływa na poziom skuteczności oferowanych usług.

Dlaczego lepiej naprawić zamiast wymienić ?

  • Oszczędność kosztów
  • Brak narażenia na problemy z zerwanymi łańcuchami dostaw
  • Uniezależnienie od serwisu autoryzowanego w okresie pogwarancyjnym
  • Zwiększona niezawodność
  • Ochrona środowiska
  • Brak potrzeby szkolenia pracowników
  • Brak konieczności reintegracji pozostałych peryferiów w przypadku zmiany generacji jednego elementu systemu
  • Brak ryzyka utraty kluczowych danych z pamięci nieulotnej w przypadku braku kopii zapasowej
  • Czas to pieniądz - a naprawa często bywa szybsza, niż import nowego egzemplarza